Door Ashley Rijnsburger, derdejaarsstudent opleiding Voeding en Diëtetiek Amsterdam
In navolging van voorgaande jaren is dit jaar opnieuw een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd bij Voedingsadviesbureau Food and Wellness. Alle cliënten die van april 2015 tot april 2016 onder behandeling zijn (geweest) bij Voedingsadviesbureau Food and Wellness zijn gevraagd hun medewerking te verlenen aan een cliënttevredenheidsonderzoek middels een online enquête. Met de uitslag van deze enquête kan de kwaliteit van de behandeling geoptimaliseerd worden zodat deze aan de verwachtingen en wensen van u als cliënt nog beter voldoet.
De belangrijkste resultaten:
- 100% van de cliënten ervaart de begeleiding als prettig en deskundig;
- 100% van de eerste consulten hebben binnen 3 weken na aanmelding plaats gevonden;
- 86% van de cliënten vindt dat er snel genoeg gereageerd wordt op een telefonische vraag of een vraag via de email;
- 100% van de respondenten vindt dat hij/zij voldoende inhoudelijke informatie en uitleg krijgt tijdens de begeleiding;
- 90% van de respondenten vindt dat bij de inhoudelijke informatie en uitleg passende schriftelijke informatie en/of brochures wordt meegegeven;
- 50% van de cliënten is zeer tevreden over de vakinhoudelijke kennis van de diëtiste tegenover 50% die hier tevreden over is;
- 50% van de cliënten is zeer tevreden over de mogelijkheid tot vragen stellen tijdens een consult tegenover 40% die hier tevreden over is;
- 70% van de respondenten is zeer tevreden over de mogelijkheid tot mee beslissen in de behandeling tegenover 30% die hier tevreden over is;
- 100% van de cliënten vindt dat de doelstellingen van het voedingsadvies duidelijk wordt uitgelegd;
- 100% van de cliënten voelt zich respectvol behandeld door de diëtiste en voelt zich serieus genomen wanneer de cliënt wat vertelt of vraagt;
- 63% van de cliënten is zeer tevreden over het meeleven van de diëtiste met de situatie van de cliënt tegenover 36% die hier tevreden over is.
Naast alle positieve resultaten hebben wij ook een aantal verbeterpunten ontvangen bijvoorbeeld over de wachtruimte en de behandelkamer. Wij zullen de uitslag van dit onderzoek gebruiken om dit te optimaliseren. Wij zijn ontzettend blij met alle positieve reacties en de gegeven feedback! Nogmaals heel veel dank voor uw input!
De eindscore:
8.8