Heb je zin in een lekker en gezonde lunch of diner? Dan is dit recept echt iets voor jou.

Wat heb je nodig voor 4 personen?

  • 1 pak 3 kleuren quinoa
  • 1 gerookte makreelfilet
  • Voor de gegrilde groenten: 1 aubergine, 1 courgette, 2 rode puntpaprika’s, 1 winterwortel
  • Verse (baby)spinazie en rucolasla 250 gram
  • 1 avocado
  • 1 blikje kikkererwten
  • Een handje walnoten (25 gram)
  • Scheutje olijfolie
  • Ras el Hamout
  • Peper, zout

Bereiding:

  • Kook de quinoa in ruim water gaar
  • Maak een bakplaat met gegrilde groenten (30 min op 200 graden): snijd aubergine, courgette, puntpaprika en winterwortel in kleine stukjes, bestrooi het met Ras el Hamout, peper, zout en olijfolie
  • Doe sla, blokjes avocado, blikje kikkererwten (uitgelekt), makreelfilet in stukjes in een saladeschaal
  • Hak walnoten fijn en schep ze door de salade
  • Laat quinoa en gegrilde groenten afkoelen en schep ze door de salade
  • Maak het geheel af met peper en zout
  • Eet lekker!
Salade van quinoa, gegrilde groeten, makreel en walnoten